Jag har en strandkropp

Vad innebär det då att ha en strandkropp? Beach 2016. Jo att ha en kropp och vara på en strand, det är det som gäller.

Alla är vi olika, har olika historier och möjligheter med våra kroppar.

Det är så många (både män och kvinnor) som inte klarar av att vara på stranden för att de tycker att de inte passar in i strandkroppen, tycker att alla tittar och dömer så låt oss vara kärleksfulla mot alla kroppar som finns på stranden runtom oss <3

Jag är själv en kurvig, vacker kvinna i mina bästa år som en period tyckte att det var jättejobbigt att vara på stranden men en sommar bestämde jag mig för att strunta i om folk tittar utan bara njuta av att vara jag i min prickiga, 50-talsbikini om jag är på stranden.

I Expressen fanns en artikel som handlade om vilka kroppsdelar vi skäms över mest men frågan är om det inte blir motsatt effekt? Att det blir ännu jobbigare att gå till stranden med sin kropp? I artikeln nämns också en undersökning där 9000 personer (längre ner verkar det vara enbart kvinnor som ingick i undersökningen vilket också är märkligt) från olika länder tillfrågats om vilken kroppsdel de är mest nöjda med och ¼ svarade ansiktet, 1/10 benen och sist kom låren. Så älska våra frodiga, saftiga, mjuka lår extra mycket i sommar!

Låriga hälsningar
Fanny Hill
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0