Vad du hör - är vad du får i örat...

Löningsvecka! Yes, nu hettar det till på linjen till helgen. Många har fått lön och det märks även på Phone Cafe. 
Kliv in i värmen på Cafét och bli mångalen av spännande äventyr och mys.

Men ibland kan man som gäst bli lite förvirrad när man ringer runt bland alla olika annonserade teledejtingtjänster. Är folk verkligen på linjen? Jo du kan faktiskt kolla det på följande sätt:

1. Får du svar? Om du har lämnat en "attraktiv" presentation av dig själv, så kommer du att få svar. Är det 15 killar på linjen och du som tjej får 1-2 svar/meddelanden, så är det lite mysko. Speciellt kl: 04.00 - en vardag...

2. Är det alltid nästan lika mycket tjejer som killar på linjen? Hmmmm..... det normala är är att folk dyker upp i klungor eller spridda skurar, inte nästan lika många är inne på linjen och speciellt inte dygnet runt.

3. Tysta meddelanden både som presentationer och meddelanden. Vem är det som skickar dom, en redaktion eller vanligt folk? På Cafét så släpper vi inte igenom "sound of silence" - för Din skull. Dessutom kostar det ju för killarna att ringa.

4. Hör du ett meddelande där en någon säger fakta fel, tex pratar om vilken härlig söndag det är och hur dagen ska spenderas, men det är faktiskt tisdag.... Vi kallar det recyklade meddelanden. Se upp för dom!!!

5. Om det ständigt hör "det har kommit in en ny besökare..." igen och igen, dygnet runt och man fortfarande inte får respons. Kan det vara något att ifrågasätta.

Vi har tidigare tvekat att prata om dom har sakerna.
Men nu får det vara nog. Vi märket att fusket breder ut sig och det förstör för alla, även dom som sköter sina linjer. Vårt eget mål är att ge en så bra service och plattform som möjligt. Visst får vi också buggar i systemet ibland, det är teknik det handlar om. Men man måste vilja gäster det bästa som går att få - det är alltid målet.
Tänk om det är din framtida partner du ska hitta, för lek eller allvar -
då måste vi ta linjen och vår service på allvar.


Härlig dejtingvecka!
Helena och hela gänget bakom Caféspakarna:-)


Prismodeller a la Café

Nu är det dags att förklara våra prismodeller för Phone Café. Ibland kan man hitta Phone Café annonserat med olika priser per minut. Varför är det så? Jo, media kostar olika mycket, TV, radio är så dyrt att man känner lukten av diskmedlet eftersom man nästan får svabba av notan innan annonsen ljuder i etern. Sedan har vi vissa mediapartners som själva vill bestämma "priset på limpan". För Cafét är lite som en Skogaholmslimpa, den kostar som oftast olika på ICA och 7 Eleven.

MEN!!! Vi jobbar på att få alla partners till pumpen så priserna per minut blir så lika som möjligt. Hemsidan www.phonecafe.se har alltid både nummer och prisinformation.

I förra veckan så berättade Ekonyheterna på P1 att nu har det gjorts en undersökning via mobilen där man har frågat 2000 personer mellan 12 och 88 år om när man är som lyckligast? Jo först och främst när man sportar, umgås samtalar och i trevligt sällskap och när man har sex.. Undrar hur många som fick bilden i huvudet att försöka uppnå en kombination av alla tre aktiviteterna samtidigt för en maxad känsloladdad upplevelse?

Eller som ett annat tankeexperiment...
om du bara fick äta en maträtt resten av livet och inget annat, vad väljer du då?
Eller den här; om du fick välja någon läckerbit för en blind date på Phone Café, hur skulle den dejten se ut då?
Superman, Tatuerad, sportig, kurvig, musklad, Madonna, Jonny Depp, Marlboro man, Kate Moss a like...
eller bara en vanligt skön svensk med tassarna på jorden?

Vi hörs på linjen:)
Helena


En helt underbar man!

Finns dom? Jodå, Sven finns. Är han min nya myskille och dejt? Nop. Sven är en unik man och besökare av Phone Café sedan flera år. Man kan tro att jag har hittat på den här berättelsen, men Sven finns på riktigt och storyn här helt sann.

Vi fick ett mail till kundtjänsten i förra veckan där Sven dels hade tappat bort sin Unicorn faktura och ville ha en ny. Wow nr 1.
Dessutom ville Sven passa på att tacka för att han har hittat sin käresta. Wow nr 2.

Ett sådant enkelt men ändå känsloladdat mail fick hela redaktionen att blomstra upp. T.o.m våra tekniker fick något varmt i blicken. Vi är som sagt ett team som består av ca 35 personer som gör allt för att leverera en så bra linje som möjligt sju dagar i veckan, året runt. 

November månad har alltid varit en kamp på många sätt.
Besökartrafiken och vädret åker jo-jo och humöret likaså.
Allsvenskan är i mål:-) Grattis till Malmö!
Snart är julatmosfären vid dörren och hela vårt gäng hoppas att du orkar hänga med tills julglöggsminglet och samkvämet runt julborden är en värmande verklighet.

Tills dess - njut av varandras sällskap, mysprat och dejtninglycka på Cafét.
Med kärlek och värme
Helena

Prövningens tider.

Häng med nu! Här kommer ett gäng rappa nyhetsbulletiner ifrån Phone Cafés newsdesk.

1. Telias teleräkningstrassel som rapporterades för ett par veckor sedan, har upphört. Problemet gällde alla tjänster som har 0939 nummer. Felet berörde endast televäxlar men är som sagt löst.

2. Tjejer! En man ringer in och säger att tjejerna inte får hans meddelanden och att det är fel på vårt system. Det stämmer inte. Vi testar Phone Cafes tekniska funktioner varje dag. Dessutom brukar folk bli arga om viktiga delar i systemet inte fungerar och då höra av sig till kundtjänsten. Vi har försökt att ringa numret som mannen sprider på linjen, men vi får meddelandet att "numret inte existerar".

3. Veckans ursäkt och block. En herre har då och då ringt Cafét och andra bolags teledejtninglinjer och försökt att rekrytera damer för sin ekivokare filmproduktion. Mannen har bett om ursäkt att han stört vår kvinnliga publik och lovar att inte återkomma.

4. Förra veckans "orättvisa". Vi blev dömda i RO (Reklamombudsmannen) för en reklamfilm med Ellen och Porschen. Vad ska man säga? Vi informerade RO att Ellen och hennes dåvarande make Jocke mekade och körde Sveriges snabbaste Porsche i uppvisningar på Sveriges racingbanor då filmen producerades 2007. Därför var paret extra intressanta att sponsra. Vi producerade filmen gemensamt och ingen av oss tänkte på att Jocke hade mer paltor på sig än Ellen i de sista filmsekunderarna där Jocke dyker upp och får åka med Ellen - där hon sitter vid ratten. 
Vi tar gärna en debatt i vilken TV soffa som helst om det här ämnet och just den här reklamfilmen. Vi förstår ROs regler, men undrar varför ingen anmälde oss för reklamfilmen med Natasha Peyre? Där den unge man hon lockat till sin båt har ännu mindre kläder än henne själv? RO bryr sig inte om vad vi säger eller lyssnar inte på hela "storyn". Tittar man på Phone Cafés annonsering så byter vi ofta könsrollerna. Ingen kille har hittills klagat. Kanske för att det finns en viss spänning som kittlar? Ingen part ska behöva bli förnedrad oavsett kön eller tillhörighet - basta! Filmerna ligger på www.phonecafe.se förstasida. Gör din egen bedömning och ge oss gärna din åsikt.

5. När vi ändå har jämlikheten som bordsfråga.... Vi jobbar varje dag med att få tjejerna att betala. Alla annonser där vi begär lika betalning - fungerar inte. Alla aktörer som erbjuder teledejtning har samma problem. 020 samtal och tjejannonser, plattform, övervakning etc kostar pengar. Killarna hindras inte att ringa gratisnumret, men möter då till 99% andra killar. Visserligen finns det alltid någon/ra män som kanske kommer på tanken att pröva att prata eller t.o.m dejta en annan man. Men problemet blir att vi kan inte utveckla Cafét.

Den tjänst vi skulle vilja se fungera är en taxa. Men det kanske är som att vara kalsongtillverkare? Visst får tjejer både köpa och bära kalsonger, men njuter som mest av att få titta och känna gratis? Girlpower eller inte? Hör av er om ni har några tankar och idéer om det här.

Njut av spännande äventyr ibland höstlöv och mingel på linjen!
Helena


RSS 2.0