Att vara sexuell

Nu är allt juligt nedplockat i lådor och det nya året 2016 har inträtt. Det är spännande med perioden i början av ett år eftersom det kan vara en starkare möjlighet att förändra något. Jag är inte en vän av nyårslöften och sådant men däremot brukar jag skriva ner varje år vad jag önskar med detta år, klistrar igen kuvertet och sedan öppnar jag förra årets kuvert för att se vad som infriats, det är mycket intressant.
På årets önskelista står det att jag vill vara mer sexuell, alltså känna min egen sexualitet mer dagligen. Med eller utan någon.

Jag kan förstå att det är viktigt för vissa människor att placera sig i olika fack, men det finns också de som vill vara så fria som möjligt och inte placeras i fack. Det finns ändå begrepp för de nya mer dynamiska, öppna sättet att vara med sin sexualitet. Ett av de senaste tillskotten är att vara pansexuell, att tända på någons personlighet oavsett kön eller könstillhörighet, det tycker jag låter spännande. Läste just en intervju med en Paradise-vinnare som benämnde sig så. Jag tycker det är härligt att det sexuella smörgåsbordet bara blir större och större. Jag har nog en liten del i alla begrepp men just nu vill jag bara kalla mig sexuell och vara i det.

Samtycke är det viktigaste för mig sedan kan alla göra vad de vill sexuellt (självklart följa lagen) men hur ofta tänjer vi på gränserna egentligen? Blir det inte att vi oftast gör samma saker, tar sina favoriter på smörgåsbordet istället för att prova nytt?

Sexuella hälsningar,
Fanny Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0