De nakna fötternas lycka

Nu kommer fötternas period! Äntligen får våra älskade fötter slippa bli instängda i strumpor och skor – de får kasta av sig allt och beträda allt från mjuk sand, till kittlande gräsmattor, till varma altandäck.

De av oss som gillar nagellack får måla tånåglarna som små konsverk så de blir ännu mer bedårande.

Jag undrar varför många har så svårt för fötter medan andra avgudar fötter? Själv hamnar jag nog mitt emellan, tycker det är fantastiskt att tex sitta med fötterna i fiskspa och låta de små rackarna mumsa på mina apostlahästar tills de blir mjuka som bebisfötter och låter sig smörjas in av en varm olja, det är hallelujah-moment som Kishti på Idol utbrast ibland på den tiden hon satt i juryn. Jag har nog lärt mig tycka om mina fötter mer och mer, också därför att andra har lärt mig av sina egna, mer avspända fotkärlekar – fram för mer fotmassage till folket!

Att gulla med en bebisfot hur mycket som helst är bara bedårande, vad händer på vägen egentligen? Varför är det inte lika ok att gulla med en vuxenfot om bägge gillar det?

Sexuell fotfetischism kan kopplas till allt som har med foten att göra; från klackar, stövlar, strumpbyxor, alla olika sorters skor, allt kring skor och kan användas i rollekar. Varför inte experimentera lite grand?

Hörde ett program på Ligga i P3 som handlade om just fotfetischism och jag tycker det är fascinerande att vi alla är så olika och kan attraheras av olika saker. Mathilda som skrev inlägget på länken har jättesvårt för fötter fast hon gärna tar emot en fotmassage av sitt ex men tycker sina fötter är så fula och vill helst att ingen alls tar i dem, hon skulle nog behöva en fotfetischist som tillbad hennes fötter då kanske hon skulle ändra inställning. I en undersökning i Bologna så sa 47 % av de tillfrågade att de föredrog fötter och tår. Fotfetischism lär vara den vanligaste fetischen.

I en insändare i Expressen skriver en 23-årig man att kvinnors fötter är det bästa han vet  och han skulle kunna kyssa en kvinnas fot i timmar.

Oavsett om det är fetischism eller inte så bär faktiskt era fötter upp er och hjälper till att ta de flesta av oss runt i världen så hur kan du hedra dina fötter idag?

Happy feet
Fanny Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0