Aprilväder är pirrväder

Begreppet aprilväder betyder snabba växlingar mellan solsken såväl som hagelstormar vilket gör det intressant kring klädsel och beteenden. Jag tycker att detta dramatiska väder kan visa sig inuti också, det där med känslorna som kommer och går, från att vilja slänga av sig alla kläder och springa naken i vattenspridaren till att sitta och kura framför brasan tillsammans med en varm famn.

Låt mig ge en bild:
Solen skiner strålande, de gula pingstliljorna hjälper till som små solar och det känns och ser ut som en varm sommardag. Genast sätter jag igång med projekten att ta ut alla trädgårdsmöbler, fixa verandan och sätta upp studsmattan. Jag iklär mig vackra, somriga klänningar och tänker på alla rutiga filtar jag ska ha picknick-mys på. Fantasin flödar och de erotiska bilderna kivas om att få plats…

Nu kommer den andra bilden:
Plötsligt skymmer mörka moln allt och stora hagelkorn blöter ner allt det somriga, iskalla vindar från havet får mig att tro att det plötsligt är en kall höstruskig dag gåendes mot vintern, fram med varma jackor, skor, vantar och mössor igen, häng in klänningarna och avvakta med alla trädgårds- och verandaprojekt. Men då kan man ju å andra sidan hitta på mys inomhus… i många olika rum… bara det är varmt…

Kan jag ändå få önska? Jag vill ha ett stabilt väder, tack, så frågan är om jag ska åka till ett varmare klimat och vänta ut det lynniga april här. Eller kanske gå in, krypa in under filten, tända några ljus, dricka något varmt och njuta av en dejt tills vårvärmen har kommit för att stanna?

Många av oss är också förkylda och hängiga denna period och jag tänker på att det måste handla om detta aprilväder, att ta av sig alla kläder för att sedan hålla på att frysa ihjäl är väl självklart ett välkomnande av förkylningar? Men förkylningar kan ju botas av mycket och återigen kommer de där sexiga bilderna kring botemedel…

Aprilväder både inuti och utomhus alltså, jag tror jag sätter mig framför en sensuell film och drömmer mig bort en stund så kanske solen tittar fram när den är klar. Ta hand om er och kramas mycket!

Omväxlande aprilkramar med mycket njutning i önskar

Fanny Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0