Glad påsk!

Påsken är kommen och om kärringen drar till Blåkulla så kan du hitta sällskap på Phone Café!
Det brukar vara livat på linjen under de stora helgerna.
När folket inte längre orkar umgås med familj och släktingar så är det skönt att dra sig undan och hitta nytt folk i luren.
 
Eller kanske "firas" påsken i ensamhet.
Även en självvald ensamhet kan bli påfrestande.
Då finns Phone Café bara några knapptryck bort.
 
När jag tänker på påsken så tänker jag inte på ägg.
Jag tänker på transor.
 
Ibland dyker det upp så kallade transor på Phone Café.
Ordet transor fungerar i detta fall som ett slags paraply.
Det kan nämligen handla om transsexuella, transvestiter eller helt enkelt andra nyfikna. 
Inga konstigheter.
 
Jag tänker på transor när jag tänker på påsken.
Tänk så skönt att under en dag på året få transa loss utan att några ögonbryn lyfts.
Vilken skänk från ovan!
Att få kladda på sig en riktigt ful sminkning, dra på sig en gammal dress och dessutom en loppig gammal sjal.
Inte illa för en hemmatransa!
 
Krönikör Kim - med mycket rouge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0