Åren går

Jag går här och städar.
Aldrig har väl hemmet varit så välstädat och väldoftande.
Det är nämligen så att föräldrarna kommer på besök.
 
Det är inte ofta det händer.
Så det gäller att visa upp en vacker fasad.
Och gärna ett hjärtligt inre.
 
Jag tänker ibland på att de har varit gifta i väldigt många år.
Så pass många att skulle jag gifta mig idag så skulle jag ändå inte hinna med ett lika långt äktenskap.
Tiden skulle ta slut.
 
Och ändå var det inte så att de gifte sig med första bästa.
Nej, båda hade redan ett äktenskap i bagaget.
Så tänk vad de har hunnit med.
 
De kompletterar varandra väldigt bra, mina föräldrar.
Önskar att jag kunde få uppleva någonting liknande.
Och du också.
 
Phone Café är det mesta möjligt.
Så vem vet?
Lyft luren och testa.
 
Krönikör Kim - Ogift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0