Varför gå hemifrån?

Det här med nyårslöften.
Har ni några sådana?
"Jag ska ringa till Phone Café varje fredag" tycker jag låter bra.
"Istället för att ställa mig på krogen så ska jag halvligga hemma i soffan och få kontakt med underbara, verbala människor från hela Sverige."
Det låter det!
 
Tänk så mycket elände du slipper.
Att ta dig till och från krogen. Att halka runt och kanske slå dig. Att frysa.
För att inte tala om att stå i kö till "hippa" klubbar. För att sedan kanske - eventuellt - bli insläppt.
Nej, tvi vale.
 
Lyft luren och ring linjen istället.
Så länge du inte är otrevlig så blir du garanterat insläppt.
Och på denna "klubb" finns lite av varje.
Inte så där nischat som det är ute i den kyliga vinterverkligheten.
På vår klubb finns alla sorter! Och livet är ju som en godispåse: det är smart att smaka lite på olika sorter innan du bestämmer dig för vilken som är din favorit.
 
Så dissa barer och klubbar.
Klä upp dig lite, drick ett glas rött, tänd stämningsfulla ljus och greppa sedan luren.
Ring Phone Café i afton.
Lita på mig.
 
Krönikör Kim - full av tips och råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0