Vad söker du?

Hoppas du hade en trevlig påskhelg!
 
Trots att det står i tidningarna att "våren är sen" så hade jag vårkänslor när jag i morse i rask takt promenerade genom staden på väg mot arbetsplatsen.
Solen gick upp över huvudstaden och medborgarna skyndade till arbete, skola eller vad de nu kan tänkas ha för sysselsättning.
Någon bar på en kopp kaffe.
En annan slafsade i sig en macka.
Ett par ilade i rask takt hand i hand.
Kanske hade de haft en mysig natt tillsammans.
En kärlekens natt.
 
Eller kanske var det "bara" ett erotiskt möte som hade ägt rum?
 
Det är det man aldrig vet i dagens samhälle.
Ingenting är som förr och allt är möjligt.
 
En av många fördelar med att dejta på Phone Café är att du talar innan du ser.
Du kan ställa frågor innan du faller pladask för ett utseende eller en kropp.
 
"Vad söker du?"
Så lyder helt säkert den allra vanligaste frågan på Phone Café.
Tätt följd av "vad gillar du?".
 
Det kan ju vara bra att ha svaren klara i huvudet innan du slår numret.
Och kanske bör du ta dig en funderare.
"Vad gillar jag egentligen? Och vad tusan söker jag?"
 
Krönikör Kim - evig sökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0