50 nyanser av språkbruk

Hösten har kommit på allvar och jag - och väldigt många med mig - ligger hemma i soffan och läser den omtalade "50 nyanser av honom".
Det är ju i grund och botten en "vanlig" kärlekshistoria men nog är det uppfriskande med de erotiska inslagen!
Även om det är raka puckar och grova akter så är språket förhållandevis mjukt. Det blir inte porrigt.
 
Där tror jag att många män har någonting att lära.
Phone Café är karlarna ofta väldigt grova i mun och visst, en del kvinnor går igång på det.
Men generellt sett så vill damerna höra lite rundare ord. Lite mjukare. Lite "snyggare".
Det betyder inte att "händelserna" inte är desamma.
Bara att "upplägget" är lite finare i kanten.
 
Tydligen är boken skriven för kvinnor men jag tycker bestämt att så många män som möjligt ska ta och läsa den.
Det är alltid nyttigt att se världen från "den andra sidan".
Alltid kan man lära sig något!
 
Ring Phone Café i helgen! Höst + helg betyder full rulle och väldigt höga temperaturer.
Men språkbruket - tänk på det!
 
Nu ska jag läsa vidare. Har hunnit halvvägs.
 
Krönikör Kim - med en piska i näven.
 

[DN, DN, SvD, SvD, GP, VK, GD, NT, SvD, DN]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0