Vi hänger lite på linjen medan vi väntar

Tiden flyr och vi välkomnar strax april!
Hur aprilskämten kommer se ut kan vi bara spekulera i.
Kanske kommer vi få höra ett och annat lustigt även på Phone Café?
Sätt igång vet jag - ett skämt piggar upp!
Jag antar att de flesta av er känner ungefär som jag gör just nu.
En väntan har tagit över. Förväntan.
Som mal på och mal på.
Våren! Var är du?

Sommartid och allt - men nog tusan regnar det. Grå och brun är världen just nu.
Att sitta uppflugen i soffan är härligt - men jag börjar åtminstone tröttna lite på det.
Vill ut i solen! Känna en ljummen vind mot mitt ansikte. Höra hur landet äntligen lever igen. Andas. Porlar och sorlar!

Man vet att våren på riktigt snart är här, när man inser att allt grus och alla småstenar sopats bort från gator och torg.
Jag lägger alltid märke till det eftersom jag har hund - och han gillar inte att trippa runt på vassa småstenar.
Plötsligt en dag så är de borta - och hunden flyger runt som en tok.
"Våren är nära nu" tänker han kanske. "Och med den kommer en massa härliga damhundar att spana in!"

Nåväl, medan vi väntar så kan vi ju hänga lite på Phone Café.
Och vi måste inte bara snacka väder - anything goes!

Trevlig helg.


Krönikör Kim - sitter och väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0