Livet och Desperate Housewives

Så kom då vintern… Medan vi satt och väntade på våren.
De tio minusgraderna (inte mycket mot förra vinterns -20, jag vet) fick mig att stanna inomhus hela helgen.
Under täcket i soffan låg jag och tittade på Desperate Housewives. Avsnitt efter avsnitt; säsong efter säsong.

 

Lite som i verkliga livet så uppskattar jag att i nämnda TV-serie kan vad som helst hända. Och det gör det också.

 

Den eleganta, tillknäppta hemmafrun förvandlas till ett trashigt våp som ohämmat tar för sig av livets goda (unga män).

Eller den undergivna, lite lätt introverta bruden som får nog och blir en domina. Om så bara för en dag eller två.

Fina flickan som börjar tillverka och sälja knullgungor...

Eller slimmade fotomodellen som förvandlas till rultig, hysteriskt stressad morsa.

 

Dessa ständiga överraskningar och vändningar har gjort att DH numera ligger bland de två översta på min all time top 10 över TV-serier.

 

Att byta roller och förvandlas till något nytt fungerar fint även på Phone Café.

Ingen vet vem du är.

Ingen vet hurdan du brukar vara.

Det är bara att släppa loss och bryta ny mark. Smaka nya smaker.

Vi hörs på linjen.

 

/Krönikör Kim på Wisteria Lane.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0