Släng ut TV:n och lyft luren

Äntligen är hösten är här och med den kommer så kallade ”mysiga hemmakvällar” (usch vilket missbrukat uttryck).
Ja, de mysiga hemmakvällarna är ju extra mysiga om man har någon att spendera dem tillsammans med, men i singeltäta Sverige lever väldigt många ensamma. Vi är ju väldigt rädda för att ta kontakt med varandra och inte blir det lättare av alla daddande lagar och regler – tala med en okänd och du kan lätt bli anklagad för både det ena och det andra. Nog om det.
Att ligga ensam hemma i soffan och ”mysa” framför TV:n är sällan särskilt lajbans, och därför vill jag lyfta ett finger och bjuda på ett tips.

 

Släng ut TV:n.

Själv har jag levt utan TV i ett halvår och mina kvällar har fått ett helt nytt innehåll.

 

Istället för att glo på innehållslös skräp-TV och hjärntvättande statstelevision så har jag inte bara läst fler böcker – jag har dessutom blivit mer social.

När mörkret nu faller, med piskande regn och isande stormvindar i bagaget, så blir det många besök hos vänner och bekanta; och jag är inte sen att bjuda hem folk på trivsamma pratkvällar.

 

Singlarna då? Jo, att man lättare träffar någon att hålla i handen, på en privat tillställning än ute på krogen, är ju inte längre någon hemlighet. Och så finns naturligtvis Phone Café. Alltid öppet. Alltid välkomnande. Alltid finns där någon att bekanta sig med – och kanske till och med hålla i handen när stormen går.

 

Så, ut med TV:n och lyft luren!

 

 

Krönikör Kim – förhoppningsvis snart insnöad.


Så här festligt kan man ha det:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0