Dikter och dejting

I dessa poetiska Nobelpristider är det på sin plats att bjuda på en dikt.

Jag lyfter på luren
Och hoppas på turen
Vill höra en varm röst
Som i den gråa vardagen ger tröst

Spelar in en presentation så inbjudande
Utan alltför mycket trugande
Vill inte verka desperat
Men ändå bjuda in till prat

En fin stämma jag plötsligt hör
Ja, faktiskt ganska många i kör
Meddelandena dimper ner i min lur
Och jag är inte längre sur

Jag svarar på de allra flesta
Räds inte att nya filurer testa
Vissa friare sållas dock bort
De bör hålla sig till sin egen sort

En date är bokad redan ikväll
Hjärtat varmt som en spiselhäll
Jag tar mig till krogen med håret nykammat
En ny, friare attityd jag nu anammat

Uppflugen i baren hör jag en röst
Tillhör min date som vill släcka min törst
Samtalet flyter och ögonen svider
Låren mot varandra intensivt gnider

Hemåt i natten vi vandrar till slut
Men inte för ett snabbt, simpelt skjut
Vill testa flera sorter innan jag bestämmer
Vem som mig i bingen slänger

Ring Phone Café du också.
Följ oss på Twitter.
Gilla oss på Facebook.

Krönikör Kim - som nog inte ska skriva fler dikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0