Solkyssta medborgare!

Det märks tydligt i Stockholm (och förmodligen i hela landet, men jag vet inte säkert förrän min semester kickat igång och jag tagit mig ut på vägarna) att sommaren är här med semestertider i hasorna. Allting går mycket långsammare och invånarna är lite, lite gladare. Lite slappare, lite slöare. Ett och annat leende möter mig och jag smilar så klart tillbaka, fastän jag är på språng mellan bostad och arbete.

 

Och visst vilar en doft av romantik och erotik över gator och torg?

Blickar möts, tankar vandrar iväg.

Någon vänder sig om och iakttar dig från topp till tå, med det där speciella suget i blicken.

Åh, jag älskar sommaren.

 

Även på Phone Café är stämningen lite mjukare, lite rundare. Fler än vanligt ligger kvar i sängen ”och drar sig”. Färre är de som sitter i bilen på väg till jobbet. Att ligga på balkongen och slappa medan man klickar runt på caféet är också populärt. Och så har vi ju dem som ligger nakna i trädgården medan de knyter nya kontakter… Varm, bar hud under (förhoppningsvis) blå himmel.

 

Medan vissa stämplar ut och går på semester så kommer andra redan tillbaka från förhoppningsvis några härliga, avkopplande veckor.

Själv förbereder jag mig i just detta nu för min första riktiga långsemester sedan skoltiden (vilket inte riktigt betyder 200 år, men inte särskilt långt ifrån).

Soliga dagar och varma, vågade nätter står på agendan.

 

Önskar er en fortsatt fin sommar och jag återkommer snart med ett par somriga inlägg från semestrandet.

 

Krönikör Kim – snart mer än bara solkysst.

 

I denna låt och video kan vi snacka semesterkänsla! Télépopmusik ”Breathe”

Kommentarer
Postat av: Catodina

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2011-11-27 @ 19:42:35
URL: http://catodina.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0