Semesterhälsning!

Hur har ni det där ute? Semestrar ni fortfarande?

Själv turnerar jag lite och upplever också romantik – för första gången på sisådär 200 år.

Denna nya romans får mig att tänka på den uttjatade meningen ”när man slutar leta så finner man”. I mitt fall stämmer det verkligen. Jag reste bort för att uppleva en kul helg med vänner och mitt i alltihop, på en folkfylld gata, mötte jag kärleken.

Kanske är det likadant på Phone Café? Om det nu är med kärlekslust i hjärtat som man ringer dit. Kanske bör man, istället för att SÖKA, SÖKA, SÖKA bara mingla runt lite och se vad som står på. Med ett öppet sinne (och hjärta) så kan vad som helst hända. Och gör det, uppenbarligen.

 

Läste en kontaktannons för ett tag sedan (ja, det finns sådana kvar). En dam radade upp hur hennes blivande skulle vara. Lång, stilig, mustaschprydd, rökfri, inte alltför fet och naturligtvis med ”ordnad ekonomi”. (Vad det sista egentligen betyder har jag aldrig riktigt förstått.)

Avfärdar denna dam då alla som inte är exakt som hon vill att de ska vara? Tänker mig en lång, stilig, rökfri, slank man med ordnad ekonomi men UTAN MUSTASCH! Huvaligen, det går ju inte för sig.

Inte undra på att Sverige är ett singeltätt land.

 

Jag kan avslöja att min nya flamma både är yngre och längre än jag drömt om, men vad gör väl det?

Blicken är den rätta. Och ögonen är bruna. Aaah.

 

Nu ska jag fortsätta semestra. Vi hörs om två veckor.

 

Krönikör Kim – som älskar överraskningar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0