Willie Crafoord och jag!

Willie verkar vara en rar pöjk. Hittade ett hyve med input på Wikipedia om Willie. Det myste i magen när jag såg att det är ju killen bakom Rela,la,laxa låten. Myyyys.
Men någon som inte hittade rätt var Västerviks visfestival. Någon hade petat in mitt mobilnummer i Willies spelningskontrakt av misstag. Först ringde arrangören själv och frågade MIG om Willies mobilnummer. Där stannade klockorna helt.
"Har inte det, Googla eller leta upp din artist på Facebook sa jag" och tyckte att jag var rätt så snabb i tanken för att vara född på 60 talet.

Två dagar senare nästa samtal i min lur, Bengt Grafström, känd från Svensktoppen och Ring så spelar vi.
Rena kultkillen! Festivalköret igen!
Han skulle presentera Willie på visfestivalen i torsdags kväll och ville ringa upp mig innan Willie skulle komma in på scen, för att skoja till det lite. Dvs att jag svarade i telefon och säger...Oh nej, jag är inte Willie! Jag lovar! Sluta trakassera mig....
Jag satt ju på planet på väg hem ifrån Spanien när Bengt ringde runt till Bert Karlsson, mig och andra för att skoja till det om alla floppar arrangören lyckats med.
Fick till sist ett SMS ifrån Bengt som sa att allt hade gått som smort. Många garv, även om just min lur bara gav spärrton. Men man kan ju undra vad arrangören tycker om Bengt?
Vågar inte ens fråga det. Däremot tänker jag lyssna på Willie i sommarvärmen. En till 60 talist som raskt svarade mig på sin Facebook sida, vilket av alla nummer som tjorvat till sig. Japp bara en siffra skillde. Heders Willie, du är inte så pretto, mailar alltså med vanligt folk. Tackar ödmjukast:)

Ha ännu en het-het dejtningvecka på linjen och IRL såklart!
Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0