Varma dejter på ingång

Sommaren närmar sig med stormsteg.
Vinterns sista suck fick vi uppleva för ett tag sedan då snön återigen föll.
Den gången för att snabbt smälta bort.

Varma vårhelger har vi framför oss innan sommaren slår till på allvar.
Att vara singel kan vara väldigt härligt på våren.
Kanske söker du också en match till sommarens festliga tillställningar.
Men vilken är den bästa mötesplatsen?

Vänners vänner?
Genom jobb/skola?
Phone Café?
Dejtingappar?
Dejtingsidor på nätet?
En fullpackad uteservering?
Ett häng vid bardisken?

Som singel kan livet vara spännande.
En vet aldrig vem som står näst på tur.
"Är detta min nya kärlek?"
"Kommer jag att träffa honom/henne i afton?"

Ja, spännande kan det vara.
Om det inte blir för långrandigt.
Det blir tröttsamt att alltid vara enda singeln på en tillställning med en massa överlyckliga par så långt ögat når.

"Och varför har du inte sällskap, lille vän?"
"För att jag bara nöjer mig med det allra bästa."
"Ouch."

Dejta lugnt och sansat!
Men ta gärna en chansning när den dyker upp.

Phone Café Crew
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0