Rösten!

Med stort intresse slog jag mig ner i soffan och slog på TV:n.
En vän hade tipsat mig om programmet Kärlekskoden.
I denna serie dejtas det vilt, men inte på traditionellt vis.
Istället för att falla handlöst för någon puma på grund av dess långa slanka spiror respektive breda bringa - eller liknande - så ska det först läggas mer vikt vid helt andra kvalitéer.
Hur doftar en person?
Hur rör sig han eller hon?
Och - och här kommer något mycket spännande - hur låter personen ifråga?
Hur är rösten egentligen?
Hur är dialekten exempelvis? Finner jag den tilldragande?
Är rösten gäll eller djup?
Småskraj eller självsäker?
Smått undergiven eller kanske lite dominerande?
 
Har du tänkt på det här med rösten när du ringt Phone Café?
Kanske har du inte medvetet uppmärksammat det, men när du tänker efter så har det säkert funnits tillfällen då du mer lyssnat på rösten, snarare än på budskapet.
 
Tänk på det nästa gång du lyfter luren och möter alla slags röster på linjen.
 
Trevlig helg och kommande ny vecka!
(Vi finns även på Instagram. Kolla efter phonecafedate.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0