Att gifta sig eller inte gifta sig

Sommaren klampar in när som helst nu och snart är det redan midsommar.
Då är det många som förlovar sig eller gifter sig.
Det kan vara allt ifrån extremt pampiga och påkostade bröllop till små diskreta tillställningar. Allt är okej och det viktigaste är ju så klart att man väljer det som passar en själv och sin blivande make/maka.
 
Jag är lite intresserad av det här med bröllop men jag erkänner att jag inte är särskilt kunnig i ämnet.
Därför tar jag hjälp av "hyfs- och stilexperten" Magdalena Ribbing!
 
”Sitt inte som våp och vänta på ett frieri” säger hon i Dagens Nyheter.
"Vill man gifta sig med någon, leva med någon, ja, då friar man."
Och eftersom året är 2014 så kan vem som helst fria. Man eller kvinna. Till man eller kvinna.

Ringens symbolik då? "Ringen har inget slut, precis som löftet om trohet inte har något slut."
Det låter vackert.
"Och välj nu inte en krånglig ring som inte tål vardagen", avslutar Ribbing och jag nickar instämmande.
 
Den 14 juni är det återigen dags för Drop in-bröllop på Skansen.
Det kanske kan vara något för dig som har träffat den stora kärleken på Phone Café?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0