Det kom ett mail

För ett tag sedan efterlyste vi dig som träffat någon på Phone Café.
Här kommer ett fint mail!
 
"Hej, vi heter Martin och Elsa.
Det är jag, Elsa, som skriver. 
Det var våren 2012 då jag satt framför dumburken och surade. Vädret sög, jobbet sög, den senaste dejten dubbelsög och allt kändes allmänt trist.
Jag bläddrade lite förstrött i en damtidning då jag plötsligt såg numret till Phone Café.
Jag hade sett annonsen tidigare men aldrig riktigt tänkt på vad det var för annons. Nu läste jag faktiskt texten. "Killarna finns här" eller någonting liknande stod det.
Jaha, säger du det, tänkte jag skeptiskt men sträckte mig ändå efter luren. Jag knappade in numret och följde instruktionerna. Jag spelade in en presentation och innan jag visste ordet av hörde jag en röst säga: "du har ett meddelande från.."
 
Den kvällen satt jag på linjen i flera timmar och talade med en handfull män.
Alla var inte direkt trevliga, om sanningen ska fram, men de fick dörrvakten på sig och jag kunde koncentrera mig på dem jag faktiskt ville tala med.
 
Ett par kvällar senare ringde jag igen. Och för första gången skickade jag själv ett första meddelande till en kille. Det visade sig vara Martin. Han bodde i samma stad och verkade trevlig och vi snackades vid några gånger på telefon innan vi bestämde oss för att ses.
Vi tog en cykeltur och Martin hade varit gullig nog att ta med sig en flaska vin och lite kex och ost och vindruvor. Vi cyklade till en park och slog oss ned.
Vilken kille!
 
Detta var två år sedan och i sommar gifter vi oss. :-)"
 
Hälsningar,
två lyckliga.
 
(Namnen är fingerade och personerna på bilden har ingenting med texten att göra.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0