Det lackar mot jul (men Phone Café håller så klart öppet!)

Det börjar lacka mot jul.
Jag kan tänka mig hur det stressas och pressas runt om i landet. 
I stugor, lägenheter och herrgårdar.
Överallt prasslas det med paket. 
Hårda och mjuka.
Små och stora.
 
Men kanske sitter en och annan uppflugen i finsoffan med ett trött leende på läpparna.
"Jag struntar i prylar", suckar Maggan.
"Jag vill bara träffa någon", viskar Roland.
 
Och medan snön (tydligen inte) faller över den södra halvan av landet så lyfter båda Maggan och Roland luren.
De knapprar snabbt in numret till Phone Café.

Och aldrig mer satt de ensamma de där stressiga, pressiga dagarna som leder till jul
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0