Val. Val. Val.

Det finns så många val här i livet.
Varje dag är ju en dag fylld av olika slags val.
Vad blir det till frukost/lunch/middag?
Vad ska jag ha på mig?
Ska jag gå direkt hem efter jobbet/skolan eller ska jag ta en tur på stan?
Ska jag tacka ja till den där dejten?
 
Ja, små små val finns det gott om.
 
Sedan finns det en massa stora val också.
Sådana som påverkar om inte resten av livet så åtminstone överskådlig framtid.
Utbildning. Jobb. Giftermål. Lägenhetsköp. Husköp.
 
Till detta tillkommer alla de där valen som vi inte själva kan påverka.
Livet väljer åt oss.
Slumpen? Ödet?
Ja, vad vet vi egentligen om det?
 
Men nu är det VALTIDER i politiken och alla vi myndiga HAR ETT VAL.
Alltså går vi alla och röstar söndagen den 14 september, visst gör vi?
Vi klär upp oss och kilar iväg och GÖR VÅRT VAL!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0