Hej då svettiga sommar. Hej härliga höst.

Igår hände det oundvikliga.
Det som sker varje år.
Och återigen infann sig sorgen i hjärtat.
 
Det var dags att stänga balkongdörren.
 
Efter att den i flera månader stått öppen, dag som natt, så huttrade jag plötsligt till.
Med tunga steg närmade jag mig dörren.
Stängde den med en suck och kröp ner mellan lakanen.
 
Jag hade till och med pyjamas på mig.
 
Det gäller att vara lite käck.
Att försöka vända det trista till något trivsamt.
Hösten är ju inte så dum ändå.
 
Hösten är romantikens årstid, är det inte så?
 
Medborgarna dejtar på romantiska krogar.
Blåsigt och mörkt utanför.
Klirrande rödvinsglas och inbjudande leenden inne i värmen.
 
Behöver du en date så vet du vilket nummer du ska ringa.
 
Krönikör Kim - höstkäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0