Min nya kärlek; Ben å Jerry

Jag är käääär! Och jag är inte ensam. Två av väninnorna och jag har samma komplicerade sköna förhållande till frossandet vid midnatt – direkt i burken. Såååå syndigt. Ben&Jerrys är två sköna hippiekillar från Burlington, USA som öppnade glasskiosk på 70 talet. Filosofin var; vi gör och säljer glass för att det är kul. Pengar är bra, men det SKA vara kul!

Håller med dom 100%. Troppar själv iväg till Café-gänget på kontoret varje vardag och har skitkul, även om det är lite svettigt när konkurrenterna hittar på tricks i boken som direkt lurar besökare…inga namn nämnda här… men, men…det har hänt saker på andras linjer på sista tiden…kolla på linjen och jämför siffror på webben är ledtråden…

Tillbaka till kärleken. Min vän som har en skönhetssalong berättade en söt Ben&Jerry historia, hur hon och hennes hubby hade laddat upp med glass-gott på fredagsmyset. Men mitt i myset så hittade hon inte kakdegsklumparna i glassen, inte en enda! Katastrof. Hela kvällen totalförstörd. Jag vet det låter helt sjukt, men jag kan totalempatisera här. Där är ju kärleken till köttets lustar och själva ”glass-uppladdningen” lika fantastiskt. Uppbyggnadsfasen, själva förspelet, att eggas och känna pirret i kroppen som är det häftiga. Mums!

Sträck ut tungan ordentligt och slicka av skeden och njuuuut.
Löningsvecka och studentfiranden på G –
Yiiihaaaa önskar Helena & Café gänget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0