Ta ner stressen med BDSM - dags att komplettera vaniljsmaken?

Vanilj existerar i många olika kvaliteter och jag älskar verkligen ekologisk vaniljglass med äkta vaniljstång i särskilt tillsammans med en hembakad kaka. Det finns också riktigt otroligt dålig, tråkig, smaklös, billig vaniljglass som bara ger en tom känsla efteråt.

Att bara utforska en smak är helt ok så länge man är nöjd med det men om det finns en nyfikenhet att testa andra smaker så finns det en uppsjö av dem. Jag älskar verkligen glass och har smakat många olika smaker.

Jag älskar också sex i många smaker, såväl vanilj som andra smaker.

I en amerikansk artikel läste jag om de hälsosamma effekter som finns när det gäller s.k kinky sex eller BDSM som kan kategoriseras som andra smaker än vanilj. I USA använder (enligt studie av Durex) 36 % av befolkningen ögonbindel, masker och bindningsmaterial vid sex (i jämförelse med 20 % i resten av världen som deltog i undersökningen).


De nämner bland annat att de som gillar att utöva BDSM i samtycke (som står för bondage-discipline/domination-submission/sado-masochism) kan nå hälsosamma vinster som:
1) Bättre kommunikation
2) Utökad intimitet
3) Minskar risken för otrohet
4) Bättre psykisk hälsa
5) Reducerar psykisk stress
6) Reducerar ångest.
 
Kvinnan i artiklen jämför BDSM som ett yogapass där närvaro, medvetenhet och njutning står i centrum. Kanske något att testa när höstrusket börjar trilla in?

Kinkykram
Fanny Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0