Klittra mera!

Ylva Franzén som är erotikpedagog har skrivit en bok som heter Klittra mera, som handlar om kvinnans klitoris och att denna fantastiska del av kvinnan bara är till för sexuell njutning. Jag tillhör dem som tycker ordet klittra är ett härligt ord för klittrabärares njutningar ensam eller i sällskap.

Det känns som om kukbärare haft det lättare att uttrycka sin egenstimulering. Att runka har känts oerhört vedertaget och något som alltid funnits och synts såväl i media som i vänkretsar. Inte har jag pratat om att jag klittrar på några tjejmiddagar? Varför är det så? Skulle önska att vi mer öppet kunde prata om njutning och vår sexualitet. Jag får väl börja på nästa middag!

I DN den 11 november står det om kvinnlig onani och ordet klittra där världen runtom oss tycker det är Bloody brilliant.

Tänker återigen på populära dokusåpan Paradise Hotel som går nu där killarna varje gång pratar om att runka och drar i snabeln så ofta det går medan jag inte hört tjejerna prata om att de längtar efter att få en orgasm eller längtar efter att lägga sig och klittra lite. Dessutom används ordet fitta som skällsord av samtliga deltagare ett antal gånger i varje program. Varför är det så? Detta underbara könsorgan som ger så mycket njutning, varför ska det tabubeläggas och användas som skällsord? Den ursprungliga betydelsen för fitta är ju ”våt ängsmark” så det blir lite absurt när jag tänker på det. När Oliver i Paradise Hotel för 20:e gången säger jävla fitta eller ngt liknande så säger han egentligen jävla våt ängsmark. Varför har det blivit så tokigt?

Dags att återta njutningen mer offentligt – låt oss sprida positiva bilder kring kvinnans kön och njutning istället för tvärtom, håller ni med?

Nu åker jag till solen några veckor och lita på att jag kommer att ägna en del av min tid åt att klittra och frossa av sol, bad och njutningar.

Klittrande hälsningar
Fanny Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0