Det hörs om du ler eller ej

Hon står där och hänger vid bardisken.
Helg efter helg.
Hon är snygg och smart och hon förstår inte varför hon aldrig träffar någon.
 
"Jag är trött på det här", säger Bettan till sin väninna Viola. "Jag är trött på singellivet."
Viola tar mod till sig.
Sedan svarar hon med vänlig stämma: "Du borde tänka på din attityd. Vet du att ibland när vi kliver in på någon krog så tisslar de andra gästerna. De säger: "Titta där, det är bittra Bettan som kommer!" Och jag är rädd att de har rätt."
 
Bettan ser chockad ut. "Vad menar du? Jag är väl inte bitter!"
"Jo", svarar Viola. "Du ser sur och bitter ut. Det är som att du har bestämt dig i förväg att du inte kommer att träffa någon. Det blir en självuppfyllande profetia."
 
Bettan går hem och surar.
Men hon tänker också på Violas ord.
 
Helgen därpå möts de två väninnorna igen.
Bettan har bestämt sig för att ge det en chans, så nu är hon överdrivet glad och framåt.
"Kolla in Bettan", tisslar kroggästerna, "hon måste ha fått till det, så glad som hon är!"
 
Och den kvällen gick Bettan inte hem ensam.
 
Och det är samma sak på Phone Café.
Det hörs på en människas röst om hon ler eller ej.
Är presentationen sur och vresig så får du förmodligen inte så många meddelanden.
 
Det skadar aldrig att vara lite glad!
 
Krönikör Kim - fredagskäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0