Bland luddlämnare och arga lappar

Jag bestämde mig för att ta mig en titt på den nybyggda tvättstugan.
I bostadsrättsföreningen hade vi ingen på ett par år och jag trivdes med att tvätta i maskinen i mitt eget badrum.
Sedan byggdes det äntligen en helt ny tvättstuga och jag bokade min jungfrutvättid.
Det hade med sängkläder att göra - speciellt lakan.
Har man ingen torktumlare så får man helt enkelt hänga upp de stora tygstyckena lite här och där i bostaden och det är ju inte särskilt flott.
 
Så jag vandrade ett par hus bort och klev in i det väldoftande tvätteriet.
Allt var nytt och fint och välfungerande.
Jag laddade en maskin och slog mig ner med en bok.
Maskinen tvättade snabbt och snart var det dags att tumla.
Och där såg jag det.
Det stack till i mina ögon.
 
Det berömda luddet.
 
Jag städade snabbt undan någon grannes legendariska ludd - jag var väl på gott humör - och tänkte sedan på att väldigt många förmodligen hade skrivit en sådan där Arg Lapp.
Men tror du att de luddlämnande medborgarna verkligen bryr sig om dessa lappar?
 
Nej.
 
Så det skapar enbart dålig stämning.
 
Men visst vore det skönt om man kunde blockera Herr eller Fru Luddlämnare!
En av många fördelar med Phone Café: du kan blockera alla du inte vill ha i ditt öra.
Bara en sån sak!
 
Hörs på linjen,
 
Krönikör Kim - önskar trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0