Skvallerfri zon

Jag tog mig en titt i Expressen.
Någon AVSLÖJAR ALLT OM MÄNNEN.
En annan har gått upp 25 kilo: SUPERKROPPEN ÄR BORTA!
En mogen man DEJTAR 21-ÅRING.
En TV-snubbe har gift sig.
En norsk vokalist har blivit dumpad: "DET ÄR TUFFT!"
En radiotös har blivit mamma.
Oj, förresten: jättemånga har blivit föräldrar.
Och en amerikansk superstjärna "avslöjar DETALJER om tvillingarna".
 
Ursäkta min franska men vem fan bryr sig?
 
Det här med att folk hänger ut andra - det är nog det allra värsta.
Som den där damen som AVSLÖJAR ALLT OM MÄNNEN.
 
Alla har vi gjort tossiga saker.
Alla har vi sopat grejer under mattan.
Tänk om dessa saker plötsligt fick se dagens ljus.
Tänk om DU blev tvingad att stå till svars för någonting som du gjorde för 20-30 år sedan? 
Eller ens tio eller fem.
 
Nej, vet du vad!
Tacka vet jag Phone Café!
 
På linjen är du alltid anonym.
Och alla dina meddelanden raderas i samma sekund som du lägger på luren.
 
Fantastiskt va?
Tänk om det vore likadant på livets alla plan...
 
Krönikör Kim - som önskar god helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0