Gäspfestivalen 2013

Medborgare!
Efter en katastrofkass Melodifestivalsäsong så är det "äntligen" dags för final.
Och vad har vi i denna final?
Inte mycket att hänga i den berömda granen.
 
De fina bitarna har åkt ut på löpande band.
Amanda Fondell, Anna Järvinen, de svenska hemmafruarna, Janet Leon, Caroline af Ugglas, Sylvia Vrethammar, Martin Rolinski. Listan är lång.
 
Och istället får vi se världens tråkigaste David Lindgren, de intetsägande gossarna i State of Drama, de vidriga Ravaillacz och den överskattade vinnarkandidaten framförd av Ulrik Munther. Och några till.
 
Vilken gäspning, hörrni!
 
Det blir nog så under lördagskvällen, att jag tar mig ett redigt glas whisky och därefter - mellan gäspningarna - så greppar jag luren och ringer Phone Café.
 
Jag har en känsla av att det kommer att vara full rulle på linjen!
Tusentals besvikna, rastlösa människor som, liksom jag, muttrar: "det var bättre förr".
 
Trevlig helg, trots allt!
 
Krönikör Kim - hejar på YOHIO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0