Alla är välkomna

Jag var nyligen på inflyttningsfest hos en ärtig dam i en småstad.
Ett nytt kapitel har hon påbörjat i livet.
Odågan till make slängde hon ut. Huset sålde hon. Och nu lever hon ensam med sin hund i denna nybyggda fantastiska bostad.
 
På festen fanns ett gäng som jag aldrig hade träffat. Medelåldern var runt 55 och jag var yngst (härligt!).
Många var skilda och sugna på romantik, erotik, kärlek, tvåsamhet.
Men var skulle de finna någon?
I den lilla staden finns krogar och restauranger men problemet är att alla känner alla.
Så där som det är på små orter.
 
Naturligtvis tipsade jag om Phone Café.
Så nu är det rusning.
Ett glatt gäng 50-plussare flockas nu på linjen.
Romantiken spirar.
Erotiken bultar.
Kanske uppstår regelrätt kärlek?
 
Det vore mysigt, ty snart är det ju höst!
 
Krönikör Kim - Matchmaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0