Rutiner är icke att förakta

Hälsningar från fjärran land.
Ibland måste man bara packa en väska och ge sig av. Om så bara för en vecka.
Jag vill passa på att skicka lite värme till er. Ser att det fortfarande är rusktigt och vintrigt där hemma.
Här, där jag är, är det också vinter. Men ändå runt 20 grader.
 
Det är skönt att vara bortrest men det är också skönt att börja sakna de vardagliga bestyren där hemma.
Inte bara husdjur och eventuell sambo, utan även att laga sin egen mat. Och kollegor och arbete!
 
Rutiner är icke att förakta!
Är man bortrest så skaffar man sig ju lätt nya rutiner. Frukost på samma ställe och middag på några få utvalda restauranger.
 Jag antar att rutiner får oss att känna oss trygga i en föränderlig, ofta skrämmande värld.
 
Jag hoppas att det är full rulle på Phone Café. Att romanserna spirar. Att skratten är många och hjärtliga och naturligtvis att en och annan blusknapp knäpps upp, och slipsknut lossas.
 
Håll ställningarna!
 
Krönikör Kim - Under solen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0