Glad Alla hjärtans dag!

Alla hjärtans dag höll återigen på att gå mig förbi.
Jag var ute och handlade thaimat och på disken låg röda geléhjärtan.
Jaha, tänkte jag. Så gulligt.

En timme senare stod plötsligt en smaskig bakelse framför mig.
En bakelse i form av ett hjärta.
Vem är det som fyller år?
 
Nej, men det är ju alla hjärtans dag!
Ja just det ja. Det är det ju.
Jag borde ha förstått redan i morse.
Tyckte nämligen att det var fler hjärtan än vanligt på Facebook.
 Dessa fula hjärtan som jag alltid snabbt scrollar förbi. 
I morse var de överallt. Eller "all over the place" som en prins sa för inte så länge sedan.
 
Nåväl, nu vet jag att alla hjärtans dag är här.
Många kanske hellre firar Singles Awareness Day.
Det finns ju väldigt många singlar där ute.
Förmodligen blir det full rulle på Phone Café i afton.
Medan alla lyckliga par sitter och gullar på fullsatta restauranger.
Eller ser någon myspysig film hemma i soffan.
Singlarna söker snack, romantik, sex, kärlek på Phone Café.
Det kan bli hur livat som helst!
 
Att fira alla hjärtans dag med en utvald person låter trevligt, visst gör det det.
Men låt oss inte glömma singlarna!
Och låt oss inte glömma att alla hjärtans dag inte bara handlar om romantik och kärlek - utan även om vänskap.
 
Krönikör Kim - alltid på singlarnas sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0