Bär mig!

Vi älskar att tala om vädret.
Gör vi inte?
Gårdagens väder här i huvudstaden var mycket märkligt.
Det regnade i tio minuter.
Höstkänsla.
Sedan sken solen i tio minuter.
Sommarkänsla.
Och så höll det på hela dagen.
 
Idag är det varmt och ljuvligt.
25 grader och vackert solsken.
Min hund gillar det inte.
Han avskyr värme.
Älskar snö.
 
Så fort det blir +15 så surar han.
Vill inte gå.
 
Så var det även idag.
Vi tog en promenad och han gav upp.
Lade sig ner.
"Nu räcker det", pep han.
 
Jag köpte en flaska vatten.
Han drack ur min hand.
Jag hällde resten över honom.
Men han vägrade ändå att promenera.
Jag bar honom hemåt.
 
Och då tänkte jag på en sak.
Tänk så skönt att ha någon som bär en.
Som tar hand om en.
Ser till att en kommer hem.
 
Om man är trött.
Eller sjuk.
Eller kanske bara överförfriskad.
Det är vackert att ha någon.
 
Denna någon kanske finns på Phone Café.
 
Krönikör Kim - varm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0