Det gäller att sålla

INFO: Har du drabbats av vårt tekniska strul - maila oss för kompensation. [email protected]

Så var det fredag igen - och dags för ett nytt inlägg.
Det har pratats en del om det så kallade NÄTHATET de senaste dagarna.
Jag satt på (min privata) twitter för någon dag sedan, och blev attackerad av någon stackars sate som hade åsikter om saker han bevisligen inte visste någonting om. Hur jag än försökte förklara för honom så kunde han bara inte ta in fakta.
(Ibland vill man bara örfila!)
Jag lade ner projektet till slut.

Jag kom sedan på att hur många trögskallar det än finns där ute, så finns det ändå alltid lite, lite fler smarta människor som man kan diskutera med. Man delar kanske inte åsikt till hundra procent, men man kan åtminstone föra en mogen dialog.

Och precis som på twitter är det ju också i samhället i stort. Och på Phone Café.
Det finns "jobbiga" människor överallt men tack och lov kan man ju blockera och ignorera.
Man kan avfölja och defrienda. ("Ovänna"? Ha ha ha!)
Tyvärr funkar det ju inte ute i "det verkliga livet". Men det är väl bara en tidsfråga.

Men nu, mina vänner, tänker jag tacka för i dag.
Njut nu av en förhoppningsvis härlig och vårig helg!
Och lyft luren och ragga loss lite på Phone Café. Vad ni nu än raggar efter.


Krönikör Kim - tycker att du ska följa Phone Café på twitter.
De finns överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0