En röst är en röst!

Jag tycker att det är lite hetare tongångar på Phone Café så här mitt i sommaren.
Oavsett väder så verkar de semestrande svenskarna bli på strålande sensuellt humör.
Det blir väl så när vardagens alla måsten försvinner och man kan tagga ner och koppla av.
Kroppens behov gör sig påminda och ligger man ensam i hängmattan/soffan så är det bara att lyfta luren och ringa in på linjen.
 
Det är ju väldigt fiffigt om man tänker på att det semestras i avkrokar och i små idylliska hålor runt om i landet...
 
Trots alla "nya" sätt att mötas, via nätet och så vidare, så är det ju ändå lite intimare och lite härligare att höra en annan människas röst. 
Rösten avslöjar ju så mycket mer än exempelvis ett (kanske till och med retuscherat) fotografi.
Jag har nätdejtat en del i mina dagar och fler än en gång har vi snabbt ringt upp varandra - bara för att få höra den andres röst - för att sedan, efter någon liten minut i telefon, återgå till chattandet. Då har vi fått oss en klarare, mer komplex bild av den andre.
 
Så jag hoppas att du lyfter luren och ringer in på Phone Café, ty det är här det händer saker!
 
Krönikör Kim - Extremt åskoväder i Stockholm just nu. Hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0