Nedkopplad ja, men låt luren gå varm

Just nu läser jag boken Nedkopplad av Susan Maushart.
Den handlar om en dam som beslutar sig för att hon och tonårsbarnen ska leva utan internet, datorer, telefoner och tekniska prylar i allmänhet under sex långa månader.
Det hela handlar om en så kallad digital avgiftning.
Det låter hemskt.
Men det låter också alldeles underbart!

Tänk att slippa bli avbruten hela tiden, av plingande och ringande och tänk att kunna koncentrera sig på en sak i taget! Att göra endast en sak - och att utföra den grundligt och ordentligt.
Så ljuvligt.

Jag tänker ofta att jag ska leva en dag utan dator, iPhone och iPad men alla dessa prylar samtidigt - nej, det blir ju aldrig av. MAN MÅSTE JU INTE ÖVERDRIVA!

En surffri dag borde jag ändå kunna lyckas med och jag tycker att du borde lyckas med detsamma.
Vi borde alla med jämna mellanrum stänga av prylarna och istället samlas runt lägerelden, men jag anser så klart att lägerelden i detta fall får lov att vara Phone Café.

På linjen kan nämligen vad som helst hända! (Och gör det också.)


Krönikör Kim - väldigt uppkopplad.


Läs mer om boken här, här, här och här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0