Frysdiskar och singelliv

Det var några år sedan.
Men det fanns en tid då det fanns något som hette "singelshopping".
Kommer du ihåg det?
 
Jag minns att ett varuhus i Stockholm (numera nedlagt - inget samband hoppas och tror jag) som hade en "singelshoppingkväll".
Det vill säga då alla som kom och shoppade var singlar och kunde ragga lite på varandra.
Det var väl en fin idé?
Osäker på om några barn blev gjorda.
Eller om några kroppsvätskor utbyttes...
Men i alla fall: en fin idé! Nej?
 
Jag minns också att för ganska många år sedan så marknadsförde sig en viss matbutik i Stockholm sig som "singelaffären". 
Man kunde visst ila runt mellan frysdiskarna och flirta lite med medhandlarna.
Speciellt på söndagar, om jag inte minns helt fel.
 
Gulligt. Osäker på utslaget dock.
 
Ja, nu kan man ju alltid glutta i någons shoppingkorg och dra sina slutsatser...
 
Tack och lov finns alltid Phone Café!
 
Krönikör Kim - som fortfarande står och glor vid en frysdisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0