Låt oss bara njuta en stund

Kanske har det alltid varit så – kanske blir det bara mer påtagligt i denna IT-ålder.

Jag pratar om det här med alla dessa skandaler. Alla dessa stormar. Och inte minst: alla dessa åsikter.

Det tar liksom aldrig slut.

Ena dagen är det ett ”tårtkalas” alla pratar om. Nästa dag har alla åsikter om att Carola adopterar ett barn. Och så är det saudivapen. Och är det för mycket Breivik i pressen? Får han för mycket uppmärksamhet? Och så det eviga ämnet: skönhetsingrepp.

Alla har en åsikt.

Alla SKA ha en åsikt.

Twitter svämmar över. Facebook drunknar. Bloggarna ryter och frustar.
På de (äntligen) nyöppnade uteserveringarna sitter medborgarna och har åsikter om allt från ”säsongens hetaste skor” till världspolitiken.

Men tänk om man ingen åsikt har?

Är det fel att någon gång mellan varven säga: ”Jag vet faktiskt inte vad jag tycker”.
Det kan vara skönt!

Och en annan sak jag vet är att på Phone Café måste man inte ha en massa åsikter om allt som händer och inte händer i vårt skogstokiga samhälle.

Det går bra att ”bara” prata bort en stund. Bara en sån sak!

Krönikör Kim - Diggar en lugn stund.

 

Relaterade länkar: SvD, SvD, SvD.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0