Det bultar och det bankar

Äntligen fredag igen och en vanlig helg står för dörren.
Inget påtvingat firande. Inga fjäderfän som ringer på och kräver godis. Inga jobbiga släktmiddagar...


Jag älskar vardagen och jag älskar rutiner. Därför blev jag riktigt glad i veckan då de gamla stammisarna dök upp på Phone Café. De som återkommer varje vår.

Som flyttfåglar dyker de upp när solen börjar titta fram och blommorna trots allt slår upp ur jorden.
Då sätter de sig tillrätta i soffor och på köksstolar runt om i landet.
Efter den långa, dystra vintern då de gått som på autopilot, lyfter de luren och slår numret till linjen.
Sugna på äventyr. Sugna på romantik, kärlek, ett prat. Eller kanske till och med ett härligt försommarmöte.


Det är alltid trevligt att höra er - även om jag så klart blir medveten om att ännu ett år har gått. Och jag står ett steg närmare kistan.


Nej, nu ska vi inte tänka på sådana tunga saker.
Nej, vi njuter av här och nu.
Vi njuter av vårsolen (den tittar fram då och då, om man tittar riktigt noga så kan man inte missa den).
Och vi njuter av varandra och alla de underbara människor som flockas på Phone Café.


God 'vanlig' helg!


Krönikör Kim - med våren kommer den stigande pulsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0