Det var kanske inte bättre förr - men det var roligare

I helgen besökte jag ett par vänner som nyss blivit med villa.
Just nu renoverar de grundligt och för ett par veckor sedan hittade de gamla porrfilmer gömda i ett skåp. Sådana där filmer som visas på duk - så gamla var de.
Det var kul.

Ännu roligare blev det i helgen när jag fick ta del av deras nya fynd - en bunt gamla goa herrtidningar; ja, så kallade porrblaskor.
Kära nån så kul jag hade åt dem.
Jag var på plats för att hjälpa till med renoveringen men jag kunde inte slita mig från dessa magasin som var till för att egga läsaren. Själv tyckte jag mest att det hela var väldigt komiskt.
I en tidning, från 80-talet, kunde man ta del av ett bildreportage. En ung kvinna hade sex med en (förvånansvärt stilig) man och rubriken löd: "HÄR BLIR PIA AV MED OSKULDEN!"
På nästa sida fanns en ruta med texten: "Ring och hör Pia bli av med oskulden". Sådant funkade då, på det glada 80-talet. Annat är det i dagens tillknäppta pryda Sverige. Har du inte översta knappen knäppt så är du en slyna. Och inte minst: ett offer. Och hujedanmig om medborgarna tillåts fatta egna beslut - som att ringa vad vi förr om åren kallade 071-nummer. Man kan ju träffa på skummisar! (För de finns ju inte ute i samhället...)

Nu rasar så klart feministerna åt mitt porrblaskeglorifierande, men håll i hatten när jag säger att i dessa herrtidningar fanns också nakna herrar.
I ett nummer vek "Bengt, 28, Solna" ut sig. Han intervjuades och han berättade att endast mogna damer föll honom på läppen (välkänt fenomen än idag; kvinnor behöver aldrig oroa sig för att vara utan livets goda).
Bilderna var väldigt osmakliga: Bengt visade upp sin bleka fläbbiga kropp och onanerade sedan framför kameran.

Allt annat än upphetsande.

Av detta lär vi oss att det kanske inte var bättre förr - men det var mycket roligare.

Krönikör Kim - gladporrig i höstmörkret.

Säg hej till Bengt. Vad gör han idag tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0