Moralpanik i Sverige?

Någon har porrsurfat på Tullverket? Utredning tillsatt. Artikel i DN förra veckan. Likadant hos Militären. En total paniksituation bryter ut hos ledningen i företaget när någon medarbetare smyger med tassarna på keyboardet och chefen när som helst kan komma in i rummet, eller är just det som är spännande? Fråga: när var det du sist läste om gambling/spel från jobbdatorn? Eller läst om en arbetsmyra som blivit ifrågasatt för att gått ett privat ärende på arbetstid? Journalisterna skjuter på vad? Sex sells! Skapar trovärdighet, mja…

Hänger det här ihop med en debatt som är helt frånvarande i Sverige trots jämlikhetsdebatten joggar på i alla sk. ”seriösa medier”, dvs rätten till kvinnors möjligheter att få vara pilska. På samma villkor som män lägger jag till här.

Som jag skrev i förra veckan, 75% av alla hushållstjänster, föreningsliv, dagis och skolföräldrartimmar görs av kvinnor som också har nästan dagliga shoppinggalopper - gör att pilskminuterna blir tidsmässigt mikroskopiska. Ovanpå detta så räknas kvinnors lojalitet att beta av biggushögarna med jobb på jobbet. Inte så många kvinnor som blir rapporterade som porrsurfare på jobbet kanske…

Är det moralpaniken i svearnas rike som orsakar detta? Tänk och känn efter en minut eller två. Är mäns kåthet självklarare än kvinnors? Jag letar och letar i alla medier jag hittar ingen debatt eller artiklar. Ge mig tips om ni ser något eller en forskningsrapport om det här fenomenet. Så jag lovar att skriva mer om det här.

Men en sak är helt 100% säker,  Phone Café byggdes först i USA för tjejer. Blockeringsfunktion, att ta kontakt om man vill och att alla meddelanden försvinner när man lägger på telefon, fick kvinnor att pröva både romantisk dejtning och hetare samtal med män.  Ett lufthål är att ha luren till hands när tillfälle uppstår för att värma upp kroppen när vardagsstressen och kylan ständigt gör sig påmind? Vi är mest tjejer som jobbar med Phone Café, så vi förstår vad tjejer vill ha. Killarna brukar ju komma när tjejerna är här. Mer om det i nästa blogg.

Med mycket mys på Cafét och härlig dejtingvecka

Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0