Bryggmaga..

Vattnet är ljummet, jag ligger på bryggan i bikini, solen värmer det nakna skinnet. Jag ligger på mage, bryggmagar, skönt med träplankornas värme mot huden. Torra vackert gråa granplank. Vispar med ett vasstrå över vattenytan. En liten söt bebisaborre snedglor nyfiket upp mot ytrörelserna. Bredvid mig ligger min nyfunna vackra, kloka man på rygg och blundar bakom solglasögonen. Det är svensk högsommarvärme och jag mår som en prinsessa på toppen av en bakelse.

Men vänta lite…

Nej det är ju vinter och i skrivande stund -23 grader i Stockholm. Internet och dominoeffekter har satt mellanöstern i brand. Den hormonstinne alfahannen Khadaffi är ju självklart den som ger sig sist. Sportlov, Solsidan, Melodifestivalen, fortsatt lågkonjunktur för oss Svennar. Rea på rean. Sverigedemokraterna puttrar till då och då i media – må deras okunniga skägg växa inåt. Jens Byggmark tog VM silver i Garmish P i söndags – kan bli en ny Stenmark, håll koll.

Men vad i helskotta hände med bryggmaga och sommar? Vart är min drömman? Inser sakta att ”sitt ner i båten” för i helvetet! Ha tålamod och var flitig som ett arbetsbi, jobba på drömmen - det ska ju bara gå. Håll fokus som en jägare håller andan innan skottet brinner av.

Kärleken och hoppet finns därute. Du har väl sätt våra ”hjärtan” därute? Under Valentineshelgen så delade våra käcka Phone Café tjejer ut gelehjärtan, nyckelringar och goda vibbar i Stockholms nattklubbsköer. Dom som hade tur fick amors pilar rakt i hjärtat. Det kommer mer skrammel i att-synas-lådan från oss under våren. Hemligt än så längeJ

Dejt on & ha en fortsatt dröm om kärlek i sikte.

Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0