Världen är trots allt ganska liten

Ibland när jag tittar in på Phone Café så slås jag av hur geografiskt fixerade människor är.

”Du ska bo i Sundsvall med omnejd” kan det heta.

Och så sitter Lena där i sin spartanskt inredda tvårummare i Sundsvall och väntar på sin Lars. Lars som bor runt hörnet och som är exakt som Lena vill att han ska vara.

Det kommer förmodligen inte hända, Lena, vill jag skrika.

 

Själv sitter jag här med ett relativt färskt långdistansförhållande och ja, det har ju så klart sina nackdelar. Men faktiskt även fördelar!

Nuförtiden behöver man ju inte vänta i två veckor på att få ett kärleksbrev på posten (även om jag, trots att jag ser ut att vara blott 21, faktiskt var med redan på den tiden).

Det skypas friskt. Det snackas på Facebook (jag har just insett att där finns en webcamfunktion!) och SMS går att skicka gratis om man har en smartphone.

Inga problem!

En annan fördel är att man verkligen lär känna varandra och ja, man kan ha en fullt fungerande ”normal” vardag tillsammans, fastän man inte sitter i samma soffa.

Ses man sedan ett par gånger i månaden så håller man lätt romantiken levande och kärleken blomstrar som aldrig förr.

 

Så, mitt tips till alla geografiskt fixerade Lenor och andra är att inte söka kärleken endast i hembyn. Då ska ni se att det börjar hända saker.

När kärleken knackar på så öppnar man – oavsett geografiskt avstånd.

 

Krönikör Kim - alltid med ett tips i rockärmen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0