Tvära kast!

Här kommer ännu en sommarhälsning!
Det är tvära kast som gäller under min lilla ”sommarturné”. Efter några dagar vid en värmländsk sjö har jag hamnat i en världsmetropol och sitter nu i en oerhört elegant hotellobby och skriver dessa rader.

 

Dessa tvära kast får mig att tänka på människans natur. Hur vi är så olika men ändå så väldigt lika.

Oavsett om du sitter ensam vid en sjö eller rumlar runt bland miljoner människor i en storstad så ser lusten och kärlekslängtan likadan ut.

 

Ja, kärleken är som vanligt på tapeten. Det går ju inte att förneka att den är central och att det, hur gott det än är att leva, alltid är trevligare att vara två (eller fler, är ju trots allt liberalt sinnad).

 

Och så det här med ödet… Jag tror ju bestämt på det.

Det går inte att påskynda saker och ting och det går heller inte att få saker att ske som inte ska ske.

Det kommer när det kommer och det är ju en klen tröst för någon som ligger ensam om nätterna och saknar lite hud mot hud, erotik och värme.

 

Samma sak på exempelvis det goa Phone Café. Kanske ska du möta din själsfrände idag och kanske gör du det på cafét.

Kanske ska du ”bara” växla några ord med någon. Kanske ska du möta någon som du möter för att genom denna person möta någon annan. Ah, stora tankar det här, men inte alls så flummigt som det kanske kan låta.

The big picture. Lättare att se ju äldre man blir (en tröst när de gråa stråna börjar dyka upp både här och där).

 

Kontentan, summan av kardemumman, är: håll ut! Njut av dagen och låt kärleken komma!

Krönikör Kim – mitt i smeten, med solbränd näsa.

Här kan man inte annat än må bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0