The Voice!

Hoppas ni har haft en härlig hösthelg. Jag har roat mig med att mingla och hitta dejter på Cafét. Men istället för dejting så blev det bara ”prat” med många killar. En viss procent av både tjejer och killar vill inte alltid träffas, utan bara prata en stund. Det kan handla om drömmar, lite problem och några som bjuder på en dos humor. Jag känner mig lite som Loket i Bingolotto, jag pratar med folk ifrån hela Sverige. Fast mina lådor (alla ni över 30 år kommer ihåg att man fick välja som minst en vinstlåda om man kom fram via telefon till Loket – i direktsändning!) innehåller en annan slags vinst för mig. Jag får ofta höra att jag har en trevlig röst och att den inger lugn (mina barn säger inte riktigt samma sak eftersom samma röst kör mantrat om läxor), men okej.

En vän som är gympalärare berättade att han hade bjudit in en Amerikansk Fotbollstränare modell size bigger than big i förra veckan och som fick gymnasieeleverna att hoppa högt för att han lät som en högljudd men väldigt tydlig general klar för attack. Min vän trodde att nu sticker ungarna som desertörer, men ne he… dom gjorde alla övningar t.o.m dom nerdiga och det med GLÄDJE!

Jag tror att fler än jag och Amerikanen med ungdomarna i träning gillar tydlighet och raka puckar. Vi matas med fler och fler tidpunkter på dygnet då vi måste ta beslut. Det tar kraft. Många vuxnas hjärnor blir som en del  tonåringars hjärnor, totalt känslomässigt splittrade. Läroplanen för svensk skola borde ta med ”Retorik” på schemat redan i lågstadiet, gärna med amerikanernas sätt att kommunicera som förebild. Det lugnar nerverna.

På Phone Café så hörs det tydligt vilka som kan erbjuda den tryggheten. Man störs inte heller av att se andra delar av kroppsspråket. Fokus ligger på ”The voice”. Så ring in och njut av varandras röstfrekvenser och vad som egentligen sägs.

Annars har veckan varit oslagbar. Ni får snart se mig lite mer publikt. I veckan som gick så intervjuades jag för Tres tidning ”Position 3” om just Phone Café. Jag har även fått äran att bli utnämnd av entreprenörsnätverket www.foundersalliance.com och ska presenteras ska i Stadshuset, Stockholm på torsdag som en av 10st kvinnliga VDar som en slags förebild för andra kvinnor som kanske vill starta bolag. Jag känner Suffragetternas historiska vingslag – fast i det här fallet, att det ska gå att hålla ihop företagsbyggarlådan med en livsstilsrosett som hålls ihop av passion för det man har valt att jobba med.

Sparka i löven och ha en härlig höstvecka.
Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0